جنبش بزرگ وبلاگی حامیان مهندس میرحسین موسوی جنبش بزرگ وبلاگی حامیان مهندس میرحسین موسوی
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دنیا همچون مار است سودن آن نرم و هموار ، و درون آن زهر مرگبار . فریفته نادان دوستى آن پذیرد ، و خردمند دانا از آن دورى گیرد . [نهج البلاغه]
امروز: چهارشنبه 103 اردیبهشت 5

بیانات رهبر معظم انقلاب در جمع پرستاران و تأکید روشنگرانه رهبر معظم انقلاب بر سلامت انتخابات در طول 3 دهه گذشته منو به این فکر انداخت تا مطلبی رو درباره طرح « کمیته صیانت از آراء » که ابتدا توسط فرزند شهد بهشتی و از سوی ستاد انتخاباتی مهندس موسوی مطرح شد بنویسم . البته مثل روز روشنه که از همین فردا که نه ، از همین امشب برخی از دوستان از این فرمایش رهبر انقلاب بُل می­گیرند و به جای گرفتن اصل و مغز فرمایشات آقا می­رن سراغ منظور یابی فرمایشات آقا و می­گن که:

بیا ، آقا هم گفت ! دیدید ! منظور آقا از دوستان بی­انصاف و کسانی که جزء مردم هستند و میخوان از سوی مردم دیده بشن و در سلامت انتخابات تشکیک می­کنند ، همین مهندس موسوی و دار و دستش بود­ها ! و این که انتخابات سالم برگزار میشه منظورشون حمایت از دکتر بود­ها ! تازشم دیدی گفت اینا حرف دشمن رو تکرار می­کنند. منظورش همینا بود که می­گن کمیته صیانت از آراء ایجاد کنیم و این طوری می­خوان بگن که آراء انتخابات دستکاری میشه و ...

چه درد سرتون بدم داستان این دوستان که تمومی نداره .

اما حرف من چیز دیگه ایه . درست طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب ، ما به سلامت انتخابات ایمان داریم وگر نه اصلا دلیلی نداشتیم که بیایم و توی انتخاباتها شرکت کنیم . خوشبختانه دوره دوم ریاست جمهوری آقای هاشمی که پیروز انتخابات از جناح دیگه­ای بود و مخصوصا دوره دوم ریاست جمهوری آقای خاتمی که پیروز انتخابات آقای احمدی نژاد بود ، پیروزی شخصیتی که مخالف با حزب حاکم بود بهترین سند سلامت انتخاباته .

اما مسئله طرح « کمیته صیانت از آراء » نه تنها به معنی خدشه دار کردن انتخابات و تردید در صیانت آراء نیست بلکه دقیقا مطابق قانون و موجب دفع توهم دستکاری در انتخابات سالم و رقابتی در جمهوری اسلامیه . همانطور که مطلع هستید هر نامزدی که صلاحیتش توسط شورای نگهبان تأئید بشه و به انتخابات راه پیدا کنه حق قانونی داره که نماینده­ی ناظری رو در محل ستاد انتخابات کل کشور داشته باشه تا از طرف اون کاندیدا ، ناظر روند برگزاری انتخابات و شمارش آراء باشه . این قانون توسط قانونگذار از آن جهت تدارک شده که علاوه بر ناظران وزارت کشور و شورای نگهبان ، ناظران خود کاندیداها هم بر روند انتخابات و روشن شدن نتایج آن نظارت کنند تا هم احتمال تبانی میان ناظران وزارت کشور و شورای نگهبان رو منتفی کنه و هم حق کاندیدای مورد نظر حفظ بشه و هم سلامت انتخابات به جای دو قبضه ، سه قبضه تأیید بشه و جای هیچ تردیدی در صحت انتخابات باقی نمونه.

از آنجا که کار تشکیلاتی منسجم و منظم بهتر از کارهای پراکنده و متفرق هست و بر اساس همین حق قانونی، طرح و ایده « کمیته صیانت از آراء » از سوی فرزند شهید آیت الله دکتر بهشتی در ستاد انتخاباتی مهندس موسوی مطرح شد و گفته شد که از پیوستن نمایندگان ناظر همه کاندیداها در این کمیته استقبال میشه . این طرح تنها تفاوتی که با قانون موجود داره اینه که در قانون ، نماینده هر کاندیدا به طور منفرد بر روند کار نظارت می­کنه ولی بر اساس این طرح نظارت نمایندگان کاندیداتورها به شکلی منسجم و نظامند صورت می­گیره . چنین طرحی نه با قانون تعارضی داره و نه به سلامت انتخابات شبه ای وارد می­کنه .

دوستانی که احتمالا این طرح رو دستاویز حمله به مهندس موسوی قرار خواهند داد بهتره به جای طرح و طراح ،  قانون و قانونگذار رو متهم کنند که چنین حقّی رو برای کاندیداتورها در نظر گرفته اما اگر خوستند این کار رو بکنند قبلش بدون حبِو بغض کمی فکر کنند بینند بدون وجود و اعمال این حق ، استناد به سلامت انتخابات محکم ترو قابل قبول­تر خواهد بود یا با اجرای اون آن هم به شکلی منظم و منسجم ؟

به هر حال من ایده « کمیته صیانت از آراء » رو همسو با فرمایشات رهبری معظم انقلاب ، مطابق با قانون و در جهت بالاتر بردن سطح اعتماد ملّی و بین المللی به انتخابات و مانعی از تشکیک­های داخل و خارجی در سلامت انتخابات ریاست جمهوری ارزیابی می­کنم . این نظر منه و البته نظر شما هم هر چه هست به جای خودش محترمه .



  • کلمات کلیدی :
  •  نوشته شده توسط موج دهم در چهارشنبه 88/2/9 و ساعت 8:45 عصر | نظرات دیگران()
     لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    خودم دیدم که آشوبگر چه کسی بود !
    تشکر رهبر معظم انقلاب از مردم
    فرمان هشت ماده ای امام راحل (قدس سره)
    آقای موسوی رأیم را پس خواهم گرفت .
    چرا چادر زهرا رهنورد از سرش لیز می خورد ؟
    [عناوین آرشیوشده]

    بالا

    طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

    بالا